پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226450
اگر هنوز واکسن آنفلوآنزا نزده‌ايد، فرصت را از دست ندهيد
تاریخ انتشار : 1395/07/05 09:48:38
نمایش : 1005
با شروع فصل پاييز زمان شيوع بيماري آنفلوآنزا آغاز مي‌شود به همين دليل تزريق به موقع واکسن در پيشگيري از ابتلا به اين عارضه بسيار موثر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آنفلوآنزا بيماري تنفسي است که در اثر حمله نوعي ويروس در بدن بروز مي يابد. تب، سرفه، گلودرد، آبريزش بيني، درد عضلاني و خستگي علائم شايع اين بيماري است که با سرد شدن هوا شدت مي يابند.
براي پيشگيري از بيماري آنفلوآنزا در آمريکا 157 تا 167 هزار واکسن در اين کشور توزيع شده است.
 
واکسن آنفلوآنزا از يک نوع ويروس زنده ضعيف شده که در تخم مرغ رشد کرده تهيه مي‌شود به همين دليل افرادي که به تخم مرغ آلرژي دارند بايد به مدت 30 دقيقه پس از  تزريق واکسن تحت نظر پزشک قرار گيرند.
 
مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري هاي واگير در آمريکا اعلام کرد: استفاده از اسپري بيني آنفلوآنزا براي هر کسي توصيه نمي شود.
 
زمان تزريق واکسن آنفلوآنزا
 
واکسن آنفلوآنزاي فصلي هر سال بايد تزريق شود چرا که ويروس اين بيماري سالانه تغيير مي کند و با يک بار زدن آن بر خلاف سايرواکسناسيون ها مصونيت دائمي ايجاد نمي شود بر اساس دستورالعمل مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري ايالات متحده، تزريق واکسن آنفلوآنزا براي همه آمريکايي ها بالاي شش سال اجباري است.
 
کارشناسان بهداشت با اشاره به اينکه در هنگام شروع فصل سرما، بدن مستعد ابتلا به ويروس آنفلوآنزا است، توصيه مي کنند که بهترين زمان تزريق واکسن آنفلوآنزا اواخر تابستان و اوايل پاييز است چرا که بعد از تزريق واکسن 2 هفته زمان نياز است تا بدن مصونيت در برابر آنفلوآنزا ايجاد کند به همين دليل تزريق در زمان فوق مي تواند از ابتلا به بيماري پيشگيري کند. 
 
چه کساني بايد واکسن آنفلوآنزا تزريق کنند؟
 
به جز کودکان زير شش ماه و افرادي که حساسيت شديد به اين واکسن دارند تزريق آن براي ساير افراد ممانعتي ندارد در صورت وجود علائم آنفولانزا مانند تب از تزريق آن بايد اجتناب کرد.
 
مطالعات نشان مي دهد واکسن آنفلوآنزاي براي زنان بارداري بي خطربوده حتي در حفظ سلامت مادر و فرزند نيز موثر است. 
 
عوارض جانبي 
 
با تزريق واکسن آنفولانزا ممکن است عوارض جانبي خفيفي مانند درد، قرمزي و تورم در محل تزريق و تب با درجه پايين بروز کند البته در برخي افراد احتمال بروز واکنش هاي آلرژيک نادر نيز وجود دارد.
 
آيا با تزريق واکسن، بيماري آنفولانزا مي گيريم؟
 
واکسن آنفولانزا يک نوع ويروس زنده ضعيف شده است اما با تزريق آن احتمال ابتلا به اين  بيماري وجود ندارد اما با توجه به آنکه دو هفته تا مصونيت بدن در برابر آنفولانزا زمان نياز است در اين مدت احتمال ابتلا به اين بيماري وجود دارد  اما علت آن واکسن نيست از اين گذشته بسياري از مردم سرماخوردگي را با آنفولانزا اشتباه مي گيرند در صورتي که واکسن آنفولانزا از سرماخوردگي جلوگيري نمي کند.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html